خدمات زیرساخت شبکه چیست؟

خدمات زیرساخت شبکه

خدمات زیرساخت شبکه

امنیت شبکه و پشتیبانی و نگهداری شبکه برای عملیات تجاری و سازمان ها حیاتی است. اثربخشی زیرساخت شبکه تا حد زیادی به ساختار آن بستگی دارد و موارد مختلفی وجود دارد که باید هنگام توسعه و نگهداری آن در نظر داشته باشید.

داشتن یک زیرساخت شبکه قوی می تواند بهره وری را افزایش دهد، ارتباطات را بهبود بخشد و امنیت را برای سازمان شما افزایش دهد. 2 نوع اصلی زیرساخت شبکه وجود دارد: اجزای سخت افزاری شبکه (اجزای فیزیکی) – اجزای نرم افزاری شبکه (اجزای منطقی)

اجزای سخت افزار شبکه

سخت افزار شبکه شامل اجزای فیزیکی واقعی یک شبکه فناوری اطلاعات است. این شامل همه چیز از روترها و سوئیچ ها گرفته تا فایروال ها و نقاط دسترسی است؛ همچنین کابل کشی های شبکه هم جز اجزای سخت افزاری شبکه محسوب می شوند. این زیرساخت ارتباط بین تمام سیستم های IT داخلی شما و همچنین با شبکه های خارجی و اینترنت را امکان پذیر می کند.

بدون این زیرساخت شبکه، سازمان شما برای فعالیت با مشکل مواجه می شود. این به این دلیل است که ستون فقرات اساسی را برای سایر خدمات فناوری اطلاعات فراهم می کند. این چیزی است که به کارمندان اجازه می دهد به داده های مهم دسترسی داشته باشند و با یکدیگر و همچنین با مشتریان ارتباط برقرار کنند.

علاوه بر این، یک سرویس زیرساخت شبکه قوی، شرکت ها را قادر می سازد تا از داده های خود در برابر تهدیدات سایبری بهتر محافظت کنند. این به این دلیل است که شامل خدمات امنیتی مختلفی مانند تشخیص نفوذ و پیشگیری است. این سرویس ها برای مشاهده یک شبکه، شناسایی و دفاع در برابر فعالیت های مخرب و گزارش هرگونه مشکل طراحی شده اند.

با این حال که اصطلاح زیرساخت شبکه بسیار رایج است، بسیاری از مردم به طور کامل متوجه نیستند که چه چیزی مستلزم آن است. به طور معمول، اولین چیزی که هنگام بحث در مورد این موضوع به ذهن می رسد، سخت افزار شبکه است. این به این دلیل است که قابل مشاهده ترین اجزای زیرساخت شبکه روترها و سوئیچ ها هستند.

با این حال، این بدان معنا نیست که آن ها تنها تجهیزاتی هستند که این دسته را تشکیل می دهند. بسیاری از فناوری های دیگر نیز در این دسته قرار می گیرند؛ از جمله سرورها، دستگاه های ذخیره سازی و زیرساخت های کابلی.

نرم افزار شبکه

چه سخت افزار شبکه باشد که کسب و کار شما را راه اندازی می کند و چه نرم افزار که از رشد و بهره وری پشتیبانی می کند، یک زیرساخت با عملکرد خوب جز ضروری شرکت شما است. بدون یک شبکه قوی و قابل اعتماد، کارمندان شما ممکن است دسترسی آهسته به داده ها و برنامه ها را تجربه کنند. این می تواند آن ها را از انجام وظایف مهم باز دارد و گردش کار کلی سازمان شما را کند می کند.

به همین دلیل است که ادغام پلتفرم مناسب نظارت بر شبکه در زیرساخت خود بسیار مهم است. بهترین پلتفرم ها دید گسترده ای را در کل زیرساخت شبکه شما فراهم می کنند؛ بنابراین می توانید مشکلات عملکرد و تهدیدات امنیتی را سریعتر شناسایی کنید. این می تواند به شما کمک کند تا نقاط کور شبکه خود را که اغلب منبع آسیب پذیری های امنیت سایبری هستند، از بین ببرید.

نمونه هایی از نرم افزار زیرساخت شبکه شامل کنترل کننده های شبکه تعریف شده با نرم افزار (SDN) است که پلتفرم های نرم افزاری هستند که دستگاه های شبکه را با استفاده از یک رویکرد متمرکز مدیریت می کنند. تجهیزات امنیتی شبکه، مانند فایروال ها و سیستم های تشخیص نفوذ، لیست های کنترل دسترسی که به کاربران و دستگاه ها اجزاه می دهد یا از اتصال به شبکه شما جلوگیری می کند و پل های شبکه که بخش های مختلف شبکه شما را به هم وصل می کند. این مولفه ها دائما در حال تغییر فناوری اطلاعات، متصل و ایمن بماند.

همانطور که تکنولوژی به تکامل و تغییر ادامه می دهد، کسب و کار شما به یک زیرساخت شبکه قابل اعتماد برای پشتیبانی از آن نیاز دارد. به همین دلیل است که همکاری با یک ارائه دهنده خدمات مدیریت شده، قابل اعتماد می تواند به شما کمک کند تا زیرساخت شبکه خود را به روز و آماده نگه دارید.

امنیت شبکه

امنیت شبکه

سیستم های فناوری اطلاعات که از فناوری یک سازمان پشتیبانی می کنند باید برای محافظت از داده های آن و جلوگیری از دسترسی غیرمجاز ایمن باشند. امنیت زیرساخت شبکه شامل فرآیندها و ابزارهای متعددی از جمله اجرای احراز هویت چند عامل (MFA)، مدیریت دسترسی ممتاز، انجام مدیریت خارج از باند دستگاه های زیرساخت، جداسازی ترافیک کاربر از ترافیک مدیریت شبکه و اعتبارسنجی یکپارچگی سخت افزار و نرم افزار است.

یک سیستم مسیریابی ترافیک متمرکز یکی دیگر از اجزای مهم زیرساخت شبکه است. این سیستم می تواند با هدایت داده ها به برنامه ها و سرورهای مناسب به بهینه سازی استفاده از پهنای باند کمک کند؛ همچنین می تواند به حذف داده های تکراری که در شبکه های بزرگ رایج است، کمک کند.

افزایش تقاضا برای محیط های کاری دور دست و ترکیبی، سازمان ها را ملزم می کند تا زیرساخت های شبکه موجود خود را به روز کنند. این نوع محیط ها به پهنای باند بیشتری نسبت به شبکه های سنتی که برای کاربران در سایت طراحی شده اند، نیاز دارند. این بدان معنی است که یک کسب و کار باید زیرساخت شبکه خود را برای بهبود سرعت و عملکرد و در عین حال حفظ امنیت داده ها ارتقا دهد.

به روز نگه داشتن شبکه خود با فناوری ها و قابلیت های جدید برای رقابتی ماندن در بازار بسیار مهم است. وجود زیرساخت شبکه مناسب تضمین می کند که شرکت شما می تواند از نوآوری های جدید بهره ببرد. اگر شبکه شما همتراز نباشد، می تواند ماتع رشد کسب و کار شما شود و تاثیر منفی بر سود شما داشته باشد. با همکاری با یک MSP که خدمات زیرساخت شبکه را ارائه می دهد که شبکه IT شما برای هرگونه چالش تجاری که ممکن است پیش بیاید آماده است.

کابل کشی شبکه

کابل کشی شبکه، وسیله ای است که از طریق آن داده ها بین دستگاه های شبکه منتقل می شود. ممکن است از سیم، کابل اترنت یا کابل فیبر نوری تشکیل شده باشد. نوع کابل انتخابی به نیازهای شبکه مانند پهنای باند، فاصله بین دستگاه ها یا ایزوله الکتریکی بستگی دارد. متداول ترین فناوری کابل کشی شبکه، جفت تاییده بدون محافظ است که به نام UTP نیز شناخته می شود؛ اگرچه فناوری های دیگری مانند جفت تاییده شیلد دار و کابل کواکسیال در برخی کاربردها استفاده می شود.

صرف نظر از نوع کابل کشی انتخاب شده، مهم است که توسط یک تکنسین مجرب به درستی نصب شود. عدم انجام این کار می تواند منجر به عملکرد ضعیف یا حتی از دست رفتن اطلاعات شود. داشتن یک زیرساخت شبکه قوی و تمیز برای تضمین موفقیت کسب و کار و همچنین امکان رشد ضروری است.

چابکی و کارایی یک شرکت تا حد زیادی به سیستم IT آن بستگی دارد که توسط زیرساخت شبکه آن پشتیبانی می شود. زمانی که این امر به خوبی پشتیبانی نشود، می تواند منجر به عملکرد ضعیف شود که از بهره وری کارکنان می کاهد و به وجهه برند آسیب می رساند. برای جلوگیری از این امر، یک شرکت باید روی یک زیرساخت شبکه موثر سرمایه گذاری کند که بتواند از ابتکارات فعلی و آینده فناوری اطلاعات آن پشتیبانی کند.

برای انجام این کار، باید با شرکتی شریک شود که بتواند زیرساخت های موجود خود را به طور هوشمند ارزیابی کند و یک معماری شبکه آماده برای آینده ایجاد کند. این اطمینان را حاصل می کند که شبکه آماده رسیدگی به ابتکارات جدید و در عین حال کاهش ریسک و به حداقل رساندن خرابی است.

درباره lavinnet

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *