پشتیبانی و نگهداری شبکه

خدمات پشتیبانی شبکه

تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری شبکه‌های کامپیوتری پس از راه‌اندازی به اتمام کار خود نخواهند رسید؛ این تجهیزات نیازمند پشتیبانی و نگهداری روزانه، هفتگی و یا ماهیانه هستند. با خدمات پشتیبانی و نگهداری شبکه می‌توان شبکه‌ای پایدار و سرویس‌های بروز در سرورها و کلاینت‌ها و تجهیزات شبکه و تجهیزات اداری داشت. هرچند شما تجهیزات بروز و پیشرفته‌ای در شبکه خود استفاده نمایید، بازهم به پشتیبانی و نگهداری شبکه جهت جلوگیری از آسیب به تجهیزات شبکه و یا بروزرسانی سرویس‌ها و همچنین توسعه سرویس‌ها و نیازهای جدید مدیران احتیاج خواهید داشت.

شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ معمولاً داخل مجموعه خود یک تیم فناوری اطلاعات جهت خدمات نگهداری شبکه دارند اما آیا استخدام و استقرار تیم و نیروی IT در داخل هر مجموعه‌ای به نفع سازمان است؟ در ادامه به مزایای برون سپاری خدمات پشتیبانی شبکه اشاره خواهیم کرد.

ما در لاوین به سه صورت خدمات شبکه و فناوری اطلاعات شما را انجام می دهیم:

  1. نیروی مستقر در سازمان
  2. به صورت هفتگی یا ماهیانه 
  3. از راه دور به صورت ریموت 

شما با انتخاب هر کدام از مدل‌های خدمات پشتیبانی شبکه فوق و عقد قرارداد نگهداری شبکه می‌توانید امنیت و پایداری شبکه خود را تامین نمایید.

شرکت لاوین با 12 سال سابقه رسمی در حوزه خدمات پشتیبانی شبکه و نگهداری شبکه‌های کامپیوتری و تجربه فعالیت با بیش از 120 شرکت بزرگ و کوچک و سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی افتخار دارد، با تیمی مجرب و متخصص که اصلی‌ترین بخش فعالیت شرکت است، خدمات نگهداری شبکه شما را به عنوان شرکت پشتیبان شبکه تضمین نماید.

پشتیبانی شبکه غرب تهران

شرکت‌های پشتیبانی از شبکه موظفند به طور تمام و کمال مسئپولیت‌های مربوط به تجهیزات شبکه و کامپیوترها را بر عهده می‌گیرند. عمده‌ترین و ضروری‌ترین خدماتی که یک شرکت خدماتی موظف به انجام آن است را در زیر برایتان بازگو می‌کنیم:

  • ارائه خدمات نگهداری کامپیوتر و شبکه شامل صفر تا صد رفع اشکالات سیستم و شبکه
  • ارائه خدمات نصب و بروزرسانی آنتی ویروس سازمانی و فایروال
  • ارائه خدماتی بروزرسانی سیستم عامل و نرم‌افزارهای کاربردی
  • مدیریت پهنای باند، اینترنت و کنترل دسترسی به اینترنت
  • ارائه راهکارهای امنیت اطلاعات
  • ایجاد امکان دسترسی به شبکه و کنترل دسترسی‌ها
  • پشتیبان‌گیری دوره ای از اطلاعات
  • بررسی زیرساخت شبکه
  • ارائه گزارش روزانه یا هفتگی

برون‌ سپاری خدمات پشتیبانی شبکه و سرور

امروزه کمپانی‌های مربوط به فناوری اطلاعات و شبکه در تلاشند تا فرایندهای داخلی خود را بهبود ببخشند. این تلاش‌ها عموما در راستای ایجاد مزیت رقابتی در بازارهای جهانی است اما ارائه بهترین خدمات به تنهایی ممکن نیست. وظایف این کمپانی‌ها به طور کلی بسیار پیچیده است و این دقیقا زمانی است که برون‌ سپاری خدمات وارد می‌شود. کمپانی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که استفاده از پشتیبانی شرکت‌های برون‌ سپاری شخص ثالث، مطمئناً یک مسیر سودمند در جهت رشد در عرصه بین‌المللی و محلی است.

اما پیش از بحث درباره برون‌ سپاری خدمات پشتیبانی شبکه لازم است تا واژه برون‌ سپاری و معنای آن را در پشتیبانی شبکه درک کنیم. برون‌ سپاری در شبکه بدان معناست که خدمات مربوط به شبکه به یک نیروی متخصص در داخل سازمان و یا یک شرکت خدمات شبکه منتقل شود. خدمات پشتیبانی شبکه به طور کل بر نگهداری یک شبکه موجود تمرکز دارد. این خدمات می‌تواند شامل نظارت از راه دور، تشخیص، عیب‌یابی، به روز رسانی برنامه‌ریزی شده تعاریف آنتی ویروس، ارتقاء سیستم عامل، اتصال شبکه و… باشد.

هدف از پشتیبانی شبکه این است که اطمینان حاصل شود که شبکه شما به طور مداوم در اوج عملکرد کار می کند. معمولاً شرکت‌ها از تخصص داخلی لازم برای برخی وظایف برخوردار نیستند؛ در این حالت حضور شرکت‌های برون‌سپاری، فرصت حل بسیاری از مشکلات را ایجاد می‌کند و می‌تواند سبب ارائه خدمات بهتری شود.

این ارائه دهندگان خدمات خارجی برای ارائه مجموعه وسیعی از خدمات پشتیبانی وجود دارند و می‌توانند مدیریت اموری که به عنوان کار اصلی شرکت‌های فناوری اطلاعات به شمار نمی‌رود را انجام دهند. شرکت‌های مرتبط با فناوری اطلاعات که به مدیریت داخلی متوسل می‌شوند، تنزل رتبه پیدا می‌کنند و در مواجهه با نیازهای در حال تحول تجارت، بازار و نظارتی خود چندان سریع نیستند و از برنامه اصلی کاری خود منحرف می‌شوند.

این شرکت‌های مدرن بودجه، فضا یا زمان کمی برای پاسخگویی به رقابت امروزی در دنیای تجارت خواهند داشت و تمرکز بر نوآوری برای آنها دشوار خواهد بود. در امور پشتیبانی شبکه، برون ‌سپاری به دو بخش تقسیم می‌شود:

  • برون‌سپاری زیرساختی 
  • برون‌سپاری نرم‌افزاری

برون‌ سپاری زیرساختی مربوط به امور بخش ارتباط با مشتریان، اطلاع رسانی‌ها، مرکز داده، خدمات شبکه، امنیت شبکه و به طور کلی مدیریت زیرساخت‌ها است. برون‌ سپاری نرم‌افزاری نیز عبارت است از برون‌ سپاری امور مربوط به توسعه نرم‌افزار جدید، نگهداری از سیستم‌های قدیمی، خدمات تضمین کیفیت، مدیریت و عرضه بسته‌های نرم‌افزاری است.

در حال حاضر بسیاری از شرکت‌ها در عرصه برون‌ سپاری خدمات فعال هستند اما از مشهورترین آنها می‌توان به ScienceSoft، XACT Dataprise، CMS، Giva، Auxis و بسیاری دیگر اشاره کرد.

برون‌ سپاری خدمات پشتیبانی شبکه همچنین دارای نقاط قوت و ضعف منحصر به فرد است. در ابتدا به مزایای آن می‌پردازیم. نکته قابل توجه این است که نوع عملیات برون‌ سپاری بسته به موقعیت و شرایط تغییر می‌کند اما به طور کلی این روش سبب کاهش هزینه‌ها، افزایش بهره‌وری، افزایش تمرکز بر استراتژی‌های اصلی، دسترسی به منابع و مهارت‌های بهتر و تسریع امور می‌شود. در کنار تمام این مزایا به طور قطع مشکلاتی نیز وجود دارد. برخی از نقاط ضعف برون‌سپاری شامل وجود موانع فرهنگی و زبانی و همچنین تفاوت محدوده‌های زمانی و فقدان اعمال کامل کنترل از سمت شرکت است.

چه مواردی شامل خدمات پشتیبانی شبکه می شود؟

شبکه‌ها در ابعاد مختلف سرویس‌های متفاوتی بر روی آن‌ها راه‌اندازی می‌شود که هر کدام به صورت جداگانه نیاز به نگهداری و پشتیبانی دارند. ما تعدادی از سرویس‌های رایج شبکه‌های کامپیوتری را که شامل خدمات نگهداری و پشتیبانی شرکت لاوین می‌شوند را در زیر آورده‌ایم:

  • پشتیبانی و نگهداری اتاق سرور و تجهیزات داخل اتاق سرور و مانیتورینگ دما و جانمایی تجهیزات اتاق سرور
  • پشتیبانی و نگهداری از تجهیزات پسیو شبکه مانند پریزها، نودها، کابل کشی و ترانکینگ
  • بررسی دوره‌ای تجهیزات سخت‌افزاری مانند سوییچ، روتر و فایروال سخت افزاری و سرورهای HP
  • پشتیبانی و نگهداری از تجهیزات اداری مانند پرینتر و اسکنر و همچنین دستگاه کپی
  • پشتیبانی و نگهداری سیستم‌های کاربران و بروزرسانی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری آن‌ها
  • پشتیبانی و نگهداری سرویس‌های اینترنت پرسرعت و بررسی ترافیک‌های ورودی و خروجی بر روی اینترنت
  • پشتیبانی و نگهداری دوربین‌های مداربسته و تلفن‌های مرکزی و سانترال و VOIP
  • نگهداری و آرایش رک‌های اتاق سرور و رک‌های طبقات شبکه
  • تعمیر یا تعویض تجهیزات که دچار مشکل می‌شوند
  • پشتیبانی و نگهداری ویندوزهای سرور و بروزرسانی آن‌ها
  • نگهداری و بروزرسانی سیستم عامل کاربران و کلاینت‌ها
  • پشتیبانی و نگهداری از سرویس‌ها ایمیل درون سازمانی مانند Exchange
  • نگهداری از سرویس‌های داخلی شبکه مانند اکتیو دایرکتوری و فایل‌های به اشتراکی
  • پشتیبانی و بروزرسانی منظم سرویس‌های آنتی ویروس
  • نگهداری از فایروال و بررسی ورودی و خروجی‌های شبکه
  • پشتیبانی و نگهداری نرم افزارهای حسابداری، اتوماسیون، CRM، ERP و نرم افزارها
  • مانیتورینگ پهنای باند اینترنت
  • بررسی پایداری ارتباطات بین شعب
  • بروزرسانی نرم افزارهای مورد استفاده کاربران
  • نگهداری و عیب‌ یابی شبکه و تجهیزات زیرساخت شبکه
  • نگهداری از ماشین‌های مجازی و سرور مجازی سازی
  • و مهمتر از همه بکاپ‌گیری و نگهداری بکاپ‌های روزانه و هفتگی از تمامی سرویس‌ها، نرم افزارها و ماشین‌های مجازی در شبکه

جهت مشاوره در خصوص خدمات نگهداری و خدمات پشتیبانی شبکه با شماره‌های زیر با ما در تماس باشید.

880 35 880 -021

4500 85 44 -021

پس از تماس با شرکت و ارائه توضیحات اولیه در اسرع وقت کارشناسان خدمات پشتیبانی شبکه ما به محل پروژه مراجعه کرده و به صورت رایگان کارشناسی و ارزیابی اولیه را بررسی خواهند کرد و در ادامه مشاوره نهایی و مراحل قرارداد به استحضار شما می‌رسد.

در تمام مراحل قرارداد با عشق و تلاش و دانش روز افزون در کنار شما خواهیم بود تا در کنار شما به رزومه خود بیفزاییم.

انواع خدمات پشتیبانی و نگهداری شبکه

نیرو مستقر در سازمان

شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ با توجه به تعداد کاربران و سرویس‌های راه اندازی شده، ممکن است که به یک تیم و یا نیروی IT مستقر و روزانه مانند سایر کارمندان سازمان خود نیاز داشته باشند که شما طی قراردادی با شرکت لاوین می‌توانید یکی از کارشناسان مجرب شرکت لاوین استفاده نمایید. تمامی خدمات پشتیبانی و نگهداری شبکه شامل استفاده از نیروی مستقر در سازمان خواهد شد. پشتیبانی شبکه توسط نیروی مستقر در سازمان قابل ارائه در تهران و سراسر کشور است.

مراجعه هفتگی یا ماهیانه

یکی از محبوب‌ترین خدمات شبکه‌های کامپیوتری، مراجعه موردی است. متناسب با حجم کار و ابعاد شبکه بصورت یک یا دوبار در هفته یا ماه، کارشناش خدمات پشتیبانی شبکه شرکت لاوین به شما مراجعه می‌نماید و به رفع ایرادات و مشکلات کاربران و همچنین بررسی سرورها و سرویس‌های امنیتی می‌پردازد و هچمنین سایر بررسی‌های لازم که شامل این نوع خدمات پشتیبانی شبکه می‌گردد، انجام می‌شود. این نوع خدمت در پشتیبانی شبکه مناسب شرکت‌ها و سازمان‌های متوسط است.

پشتیبانی از راه دور

کسب و کارهای کوچک که دارای سرور یا اتاق سرور نیستند، می‌توانند از این نوع خدمات پشتیبانی شبکه و نگهداری شبکه شرکت لاوین استفاده نمایند. مقرون به صرفه و سرعت بالا در خدمات از محاسن ارتباط ریموتی است که با استفاده از نرم افزارهای anydesk یا ریموت دسکتاپ انجام می‌شود. این نوع خدمات نگهداری و پشتیبانی شبکه در دو مدل ذکر شده دیگر نیز استفاده می‌شود و به سرعت خدمات که از طریق ریموت قابل حل است، کمک خواهد کرد.

مزایای برون سپاری خدمات پشتیبانی شبکه

با توجه به گسترده بودن صنعت فناوری اطلاعات، یک نیروی IT قطعا تمامی مهارت‌های لازم و تسلط کافی جهت پشتیبان شبکه و سرویس‌های مورد نیاز شما را نخواهد داشت اما ما در لاوین با وجود تیم کارشناسان خود در حوزه‌های مختلف فناوری اطلاعات، طبیعتاً می‌توانیم سطح دانش فنی بیشتری را به سازمان شما منتقل کنیم و بدیهی است که سطح دانش فنی در خدمات پشتیبانی شبکه در یک شرکت معتبر ارائه دهنده خدمات فناوری اطلاعات و پشتیبانی شبکه از دانش یک نیروی استخدامی مستقر در سازمان شما بیشتر است.

احتمال خروج یک نیروی IT از سازمان به مراتب از انحلال یا توقف کار یک شرکت معتبر ارائه دهنده خدمات پشتیبانی شبکه بیشتر است؛ به همین دلیل شما مادامی که به فعالیت خود ادامه می‌دهید، می‌توانید از خدمات پشتیبانی شبکه شرکت لاوین که بیش از 10 سال در این بخش فعال است استفاده نمایید.

با برون سپاری خدمات پشتیبانی شبکه، شما چالش‌هایی چون استخدام و تعهدات قانونی به یک نیروی کار را نخواهید داشت و احتمال جایگزینی نیروی خود را کاهش داده و باعث کاهش هزینه‌ها و پایداری شبکه شما خواهد گردید.

ما در لاوین طی قرارداد خدمات پشتیبانی و نگهداری شبکه، امنیت اطلاعات و تعهدات محرمانگی اطلاعات سازمان شما را تضمین می‌کنیم.
نکته آخر، برون سپاری خدمات پشتیبانی شبکه در تمام کشورهای دنیا متداول است و شرکت‌های بزرگی در جهان، خدمات فناوری اطلاعات و پشتیبانی شبکه خود را برون سپاری می‌کنند.

خدمات شبانه روزی پشتیبانی شبکه

خدمات شبانه روزی پشتیبانی شبکه مناسب بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، شرکت‌های حمل و نقل و یا شرکت‌های تولیدی هستند که به صورت سه شیفت فعالیت دارند. شرکت لاوین به تعداد محدودی از مشتریان خود توسط شیفت شب شرکت این خدمت را ارائه می‌کند که در هر سه مدل خدمات پشتیبانی شبکه قابل ارائه است. عمدتاً سازمان‌هایی که از این خدمات شرکت لاوین استفاده می‌کنند، نوع از راه دور را انتخاب می‌کنند.

خدمات بکاپ در پشتیبانی شبکه

ما در لاوین مهمترین بخش خدمات پشتیبانی و نگهداری شبکه را بکاپ گیری از تمامی داده‌ها و سرویس‌های شبکه می‌دانیم. اصل بکاپ-بکاپ-بکاپ همواره در تمامی خدمات پشتیبانی شبکه‌های کامپیوتری رعایت می‌شود. رویکرد متخصصان ما در شرکت لاوین در بحث بکاپ گیری، ایجاد بکاپ به صورت کلی از ماشین‌های مجازی و سیستم عامل‌ها و به صورت جداگانه از تمامی دیتابیس‌ها و داده‌ها و تنظیمات روترها و سوییچ‌ها است.

پشتیبانی شبکه ونک

پشتیبانی شبکه‌های کامپیوتری بخشی از امور مربوط به مهندس شبکه است که شامل عیب یابی شبکه، تعمیر و نگهداری از شبکه و سیستم‌های داخل آن است. پشتیبانی شبکه شامل مدیریت تمامی نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای موجود در شبکه کامپیوتری است که شامل تمام ایستگاه‌های کاری مختلف به منظور برقراری ارتباط به یکدیگر متصل هستند و همچنین بخش سخت‌افزارها برای پردازش داده‌های مثل سرور است. تمام سخت افزارهای موجود در شبکه به طور کلی در الگوی پیچیده ای مرتب شدند؛ به ویژه در یک کسب و کار بزرگتر که با تعداد شعب اداری مختلف است که حفظ یک شبکه اداری بزرگ اغلب نیازمند پشتیبانی شبکه به صورت دوره‌ای است. 

با توجه به گسترده بودن نرم‌افزارهای خاص برای شرکت‌ها، معمولا شرکت‌ها برای یکپارچه سازی به پشتیبانی شبکه نیاز دارند که بتوانند مشکلات تمامی این برنامه‌ها درون سازمانی را حل کنند. پشتیبانی شبکه اغلب بخشی از فناوری اطلاعات هستند که به کسب و کارها کمک می‌کند تا یکی از پیچیده‌ترین دارایی‌ها و منابع خود را مدیریت کند. پیش بینی ما از آینده شغلی پشتیبانی شبکه در دراز مدت بسیار زیاد خواهد شد؛ زیرا کسب و کارها از طریق ارتباط الکترونیکی مشتریان بیشتری به دست می‌آورند و مدیریت شبکه کامپیوتری امری ضروری برای آنها است.

پشتیبانی شبکه چیست؟

اگر موافق هستید تعاریف پیچیده و تخصصی را کنار گذاشته و خیلی ساده و کوتاه پشتیبانی شبکه را تعریف کنیم:

وقتی دو یا چند کامپیوتر و سرور به هم متصل باشند و بین هم اطلاعات رد و بدل کنند تشکیل یک شبکه را می‌دهند. این شبکه کامپیوتری به همراه نرم‌افزارهای تخصصی و مالی و اداری، ایستگاه‌های کاری، سرورها، ماشین‌های اداری و اینترنت، لازمه هر کسب‌و‌کاری در فضای رقابتی امروز است.

هر فعالیتی که برای اطمینان از عملکرد صحیح و سریع این مجموعه از سرویس‌ها و سخت‌افزارها انجام می‌شود را پشتیبانی شبکه می‌گویند.

وظیفه یک شرکت خدمات شبکه نه تنها اطمینان از صحت این عملکرد است، بلکه شامل بسیاری از موارد مهم دیگری که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم نیز می‌شود.

پشتیبان شبکه کیست؟

پشتیبان شبکه فردی است که می‌تواند مشکلات شبکه کامپیوتری را عیب یابی و تحلیل کند و نقش مهمی در سلامت ارتباط بین بخش‌های مختلف ایفا کند. کارشناس پشتیبان شبکه، پس از عیب یابی شبکه لازم است که دانش رفع مشکل را هم داشته باشد و بتواند به سرعت کل Network را به حالت بیدار برگرداند. 

تفاوت مشاوره شبکه با پشتیبانی شبکه

شرکت‌های بزرگتر معمولا یک بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات اختصاصی دارند که هنگام به وجود آمدن هرگونه مشکل شبکه در دسترس مجموعه است. با این حال، کسب و کارهای در حال رشد همیشه قادر به پرداخت هزینه‌های یک تیم فناوری اطلاعات با دانش شبکه‌ای کافی نیستند اما هنوز هم نیاز به پشتیبانی شبکه دارند؛ به همین دلیل ممکن است که پرداخت هزینه برای پشتیبانی شبکه را جدی ندادند.

با این حال، حتی برای کسب و کارهای کوچک هم ممکن است اختلال‌های بزرگی را ایجاد کنند. در این مواقع باید چه کاری انجام داد؟ بهترین راه، گرفتن خدمات مشاوره شبکه است. 

چرا پشتیبانی شبکه برای شرکت ها مهم است؟

بگذارید خیلی ساده بگوییم؛ یک ساعت قطعی شبکه یا کندی اینترنت یا کار نکردن کامپیوترها، سرورها و نرم‌افزارهای مالی و اداری به معنای مختل شدن کسب و کار است. خطرات ویروس‌ها و عدم شناسایی حملات هکرها و نداشتن پشتیبان از اطلاعات (BackUp) هم که ممکن است کلا کسب و کار شما را در خطر تعطیلی قرار دهد.

در اینجور مواقع، شرکت‌ها تلاش می‌کنند تا اتصال به شبکه، هیچ اختلالی نداشته باشد تا کسب و کارشان متوجه آسیب و مشکل خاصی نشود؛ بنابراین برای جلوگیری از اختلالات و مشکلات بالا، شما نیاز به یک شرکت برای پشتیبانی و نگهداری شبکه دارید. هر چقدر در انتخاب شرکت، سختگیرتر باشید و شرکت بهتری را انتخاب کنید، طبیعتا دغدغه‌ها و نگرانی‌هایتان هم کمتر است.

شرکت لاوین نت با سابقه ۱۲ ساله ای که در پشتیبانی شبکه غرب تهران و پشتیبانی شبکه ونک دارد، با تمام مشکلاتی که در شبکه ممکن است رخ دهد، آشناست و قطعا به عنوان یکی از بهترین شرکت ها برای رفع نگرانی های شبکه شما است.

چه زمانی به خدمات پشتیبانی شبکه نیاز دارید؟

  • اگر از کارشناس یا شرکت فعلی رضایت ندارید
  • سرعت شبکه کم است یا همیشه قطع و وصل می‌شود
  • اطلاعات شبکه منسجم نیست و پراکنده روی سیستم‌ها قرار گرفته است
  • نگران امنیت اطلاعات شبکه خود هستید
  • وجود مشکل در نرم‌افزار و سخت‌افزارهای شبکه
  • چشم‌انداز روشنی از بخش IT و خدمات آی تی ندارید

اگر موارد بالا، دغدغه‌های شما را تشکیل می‌دهد، شما یا به تعویض کارشناس شبکه یا ثبت قرارداد پشتیبانی شبکه نیاز دارید. ما در لاوین نت با ارائه پشتیبانی شبکه، مشکلات شرکت‌ها با شبکه خود را به حداقل می‌رسانیم یا به طور کامل رفع می‌کنیم.

چرا از نیروی خود برای پشتیبانی و نگهداری شبکه کامپیوتری استفاده نکنیم؟

  • نیرویی با تخصص های مختلف نیاز داریم: با توجه به گستردگی خدمات شبکه و وجود تخصص‌های مختلف مثل میکروتیک، مایکروسافت، پشتیبانی Voip، دوربین مداربسته و… در این حوزه یافتن نیرویی که تخصص کافی در همه این امور داشته باشد، کار سختی است. اگر هم همچین شخصی را پیدا کنید، این افراد ترجیح می‌دهند که به صورت آزاد کار کنند. 
  • حقوق بالا: اگر شخصی با تخصص های مورد بالا در شرکت خود داشته باشید و بخواهید از او برای پشتیبانی شبکه خود استفاده کنید، قطعا درخواست حقوق بالایی خواهد داشت که حتما بیشتر از مبلغ قرارداد با یک شرکت است؛ بنابراین می توان گفت که صرفه اقتصادی ندارد.
  • وابستگی سازمان به یک نفر: شاید این مهمترین دلیل باشد؛ اگر از نیروی خود استفاده کنید، در واقع تمام تخم مرغ های خود را در یک سبد گذاشتید. در صورت بروز یک مشکل اخلاقی یا رفتاری، یا اصلا گرفتن مرخصی و ترک کار کارمندتان، اخلال های بزرگی در شبکه شما ایجاد می شود.

بکاپ گیری شبکه در خدمات پشتیبانی شبکه

بک‌ آپ گیری شبکه

همه ما می‌دانیم که اطلاعات سرور از ارزشمندترین دارایی‌های یک سازمان و کسب و کار و حتی افراد به شمار می‌رود و نگهداری از آنها یکی از حساس‌ترین و البته سخت‌ترین اقدامات است. مطمئنا اجتناب از خطا و رساندن احتمال خطا به صفر، غیرممکن است اما این گزاره بدان معنا نیست که ما در مقابل حوادث منفعالانه عمل کنیم.

بک‌ آپ گیری یکی از همان اقداماتی است که می‌تواند خطر از دست رفتن اطلاعات را تا حد زیادی کاهش دهد. فقدان داده یا Data loss به هر رویداد یا فرایندی گفته می‌شود که در آن هر حادثه‌ای منجر به از دست رفتن و ناخوانا شدن داده‌ها شود. فقدان داده‌ها به طور کلی می‌تواند از عوامل مختلفی سرچشمه گیرد که برخی از آنها شامل:

  • خرابی داده‌ها
  • دستکاری افراد یا هکرها
  • خرابی و یا از دست رفتن فیزیکی ابزار ذخیره
  • ویروسی شدن فایل‌ها
  • و…

معمولا این عوامل به 4 دسته مختلف تقسیم میشوند.

  1. حوادث و بلایای طبیعی که شامل حوادثی مانند اتش سوزی و… می‌شود
  2. خرابی سخت افزار
  3. سرقت ابزار و اطلاعات
  4. خطای انسانی

برای مقابله با این اتفاقات روش‌های فراوانی وجود دارد اما یکی از اصلی‌ترین و مهمترین روش‌ها برای مقابله با فقدان داده بک‌ آپ گیری یا به عبارت دیگر پشتیبانی گیری است. به زبان ساده بک‌ آپ به معنای تهیه یک نسخه کپی از اطلاعات است. در این حالت خیالتان راحت است که اگر به هر دلیلی اطلاعات از بین روند، شما قابلیت بازگردانی آنها را دارید.

جالب توجه است که این بک‌ آپ گیری در سازمان‌ها و سرورهای بزرگ به راحتی سیستم‌های خانگی نیست و شما نمی‌توانید صرفا از یک هارد یا فلش برای ذخیره‌سازی اطلاعات استفاده کنید  اما در سازمان‌ها استفاه از سیستم بک‌ آپ گیری متمرکز و سرورهای بک‌آپ کارآمدتر است. انواع روش‌های بک‌آپ گیری شامل موارد زیر است:

  • Full backup: شامل بک‌ آپ گیری از تمام اطلاعات موجود می‌شود. این نوع از بک‌ آپ گیری نیاز به فضای زیادی دارد.
  • Incremental backup: در این روش همانند روش پیشین از تمام اطلاعات بک‌ آپ گرفته می‌شود اما در بک‌‌ آپ‌های بعدی صرفا تغییرات، مورد توجه نرم‌افزار است و تمام اطلاعات شامل بک‌ آپ گیری نمی‌شوند. این روش فضا و زمان کمتر را نسبت به سایر بک‌ آپ‌ها اشغال می‌کند.
  • Reverse Incremental backup: در این نسخه ابتدا یک فول بک‌آپ از اطلاعات گرفته شده و سپس هربار یک بک‌ آپ Incremental backup گرفته شده و تغییرات به نسخه بک‌آپ کامل اضافه می‌شود.
  • Cloud backup: در حال حاضر سرویس‌های بک‌ آپ ابری بسیاری وجود دارد که اطلاعات سازمان‌ها را به فضای ابری منتقل می‌کنند.

حال که با انواع بک‌ آپ آشنا شدیم، لازم است برخی اصول بک‌ آپ گیری را بشناسیم و آنها را تا حد امکان رعایت کنیم. برخی از این اصول عبارتند از برنامه ریزی مشخص برای تهیه بک‌ آپ، چراکه امروزه برنامه‌های بک‌ آپ گیری، امکان زمان‌بندی و انجام خودکار بک‌ آپ را دارا هستند. بهتر است از امنیت، سلامت و امکان بازیابی اطلاعات بک‌ آپ گرفته شده اطمینان حاصل کنید. هارد دیسک‌هایتان را به صورت مرتب بررسی کنید و از آنتی‌ویروس‌ها و نرم‌افزارهای ضدجاسوس مناسب استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که اطلاعات شما مهمترین دارایی‌های شما هستند. اطلاعات سرور را در Remote location یا in-house servers ذخیره کنید. منظور از مورد اول این است که داده‌ها را در مکانی جدای از دفتر مرکزی ذخیره کنید و در مورد دوم استقرار مکان ذخیره‌سازی در دفتر مرکزی است. این مورد همچنین می‌تواند به معنی نگهداری نسخه‌های بک‌آپ گرفته شده در چند مکان مختلف باشد چرا که با از دست رفتن یک بک‌آپ شما نگران نیستید که تمام داده‌ها از بین برود.

مفاد مهم قرارداد پشتیبانی شبکه

قرارداد پشتیبانی شبکه، یک سند حقوقی است که بین شما و شرکت پشتیبانی شبکه منعقد می‌شود. این سند به غیر از مواردی مثل طرفین قرارداد، مدت قرارداد، مبلغ و شرایط فسخ باید شامل چند بند مهم باشد که در ادامه این موارد را بازگو می‌کنیم:

  • لزوم ارائه گزارشات و KPI
  • تعهد به عدم افشای اطلاعات
  • لزوم استفاده از سامانه مانیتورینگ
  • عدم حق واگذاری به شخص یا پیمانکار ثالث
  • لزوم مستندسازی و ارائه اطلاعات

پشتیبانی شبکه مناسب چه شرکت هایی است؟

اگر در شرکتتان از اینترنت، شبکه و کامپیوتر استفاده می کنید، پشتیبانی شبکه می تواند فعالیت شما را تسهیل و تسریع کند. لاوین نت به طیف وسیعی از کسب و کارها در غرب تهران و ونک خدمات پشتیبانی و نگهداری شبکه ارائه می دهد.

فقط در صورتی که شرکت شما بیشتر از ۵۰۰ کامپیوتر داشته باشد، ما این خدمات را ارائه نمی دهیم و پیشنهاد می کنیم که دپارتمان IT شرکت خود را راه اندازی کنید.

قیمت و تعرفه پشتیبانی شبکه 

شاید اولین سوالی که برایتان پیش می‌آید، مربوط به تعرفه پشتیبانی شبکه باشد. هزینه‌های نگهداری شبکه و در کل این خدمات لاوین نت، بر اساس نوع سرویس درخواستی و پیچیدگی شبکه و زیرساخت هر مشتری، متغیر است. هر چه شبکه و سرویس‌های مورد نیازتان بیشتر و پیچیده‌تر باشد، هزینه خدمات شما هم بیشتر می‌شود. ساعات مورد نیاز برای رفع مشکلات هم فاکتور مهمی برای مشخص شدن قیمت خدمات است.

چه عواملی بر روی هزینه پشتیبانی شبکه تاثیر دارد؟

  • پیچیدگی سخت افزارهای شبکه: لازم است بدانیم که در شبکه شما، از چه سخت افزارهایی استفاده شده است؟ هر چه پیچدگی سخت افزارها بیشتر باشد، هزینه خدمات هم بالاتر می رود.
  • تعداد کلاینت های داخل شبکه: تعداد کاربرانی که از شبکه استفاده می کنند، مهم است.
  • تعداد سرورهای داخل شبکه: هر چه تعداد سرورها در شبکه بیشتر باشد، هزینه خدمات هم بالاتر است.
  • مساحت شبکه: برخی سازمان ها و شرکت ها ممکن است در چند نقطه از شهر باشند.

موارد ذکر شده، برخی از مهمترین عوامل تاثیرگذار قیمت پشتیبانی شبکه است اما بهتر است که شبکه شما از نزدیک بازدید شود تا هزینه نهایی اعلام شود. 

جهت مشاوره در خصوص خدمات نگهداری و خدمات پشتیبانی شبکه با ما در تماس باشید.

880 35 880 -021

4500 85 44 -021

همه چیز درباره پشتیبانی شبکه

کابل کشی شبکه

لاوین نت می تواند با ارائه طیف گسترده ای از راه حل های مدیریت فناوری اطلاعات، خدمات زیرساختی و پشتیبانی به شما کمک کند تا راه حل مناسب برای کسب و کار خود را پیدا کنید. ما در کاری که انجام می دهیم، بهترین هستیم و تجربه بالایی در این زمینه داریم.

اگر به خدمات کابل کشی شبکه نیاز دارید، تیم ما اینجاست تا به شما کمک کند. کارشناسان ما می توانند کابل های جدید شما را نصب کنند یا کابل های موجود را جابه جا کنند یا مشکلات اتصال Wi-Fi شما را برطرف کنند.

لاوین نت متعهد به انجام یک کار خوب است. اگر هنگام بررسی ارتقای قابلیت های شبکه سازمان خود مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، ما می توانیم به شما کمک کنیم تا بفهمید چگونه به بهترین شکل، زیرساخت سازمانتان را ارتقا دهید.

آیا در شرکت ها، وجود یک بخش مخصوص پشتیبانی شبکه ضروری است؟

بسته به نوع دیتا و گستردگی شبکه، متفاوت است. اگر شرکت بین المللی باشد، حتما باید یک گروه متخصص مستقر در بخش پشتیبانی IT در شرکت مستقر بوده و تمام فعالیت های شبکه را رصد کند؛ در غیر این صورت، به صورت موردی می توانید از یک گروه پشتیبانی بهره ببرید.

آیا افراد عادی می توانند عیب یابی شبکه انجام دهند؟

در صورتی که کمی از کامپیوتر سررشته داشته باشد، می تواند بعضی از مشکلات را رفع کند اما مشکلات بزرگتر باید توسط متخصصین و کارشناس شبکه حل و رفع شود.

چرا عیب یابی شبکه بسیار مهم است؟

استفاده از شبکه و دیتا به این منظور است که راه های ارتباطی بین قسمت های مختلف شرکت و مشتریان تسهیل شود. در صورت اختلال در این شبکه، علاوه بر اینکه این راه ارتباطی از بین می رود، ممکن است با از بین رفتن سدهای امنیتی، راه برای ورود هکرها و درز اطلاعات باز شود.

آیا با پشتیبانی شبکه می توان دسترسی افراد به اطلاعات را محدود کرد؟

بله می توان هر سطحی از محدودیت را برای افراد مختلف تعیین کرد. این محدودیت ها توسط مدیران ارشد شرکت سیاست گذاری می شود و توسط ابزارهای تخصصی پیاده سازی می شود. سطوح دسترسی می تواند از اشخاص تا واحدهای شرکت متغیر باشد.

آیا با استفاده از پشتیبانی شبکه می توان حجم استفاده کاربران از اینترنت را محدود کرد؟

بله پشتیبان شبکه می تواند کاری کند که به هر کارمند، مقدار خاصی از اینترنت اختصاص داده شود؛ حتی سرعت دانلود کاربر را هم می توان محدود کرد.

جهت مشاوره و راهنمایی در خصوص خدمات و محصولات با ما در ارتباط باشید

880 35 880 021 - 4500 85 44 021

   شرکت ارتباطات شبکه لاوین به شماره ثبت 420103 در آذرماه سال 1390 در اداره ثبت شرکت ها با موضوع ارائه راه کارهای فناوری اطلاعات و ارائه خدمات پشتیبانی شبکه های کامپیوتری در تهران به ثبت رسید. در ادامه توانستیم خدمات دیگری چون دیجیتال مارکتینگ و طراحی وب سایت و همچنین طراحی و اجرای دوربین های مداربسته را نیز به زنجیره خدمات خود بیفزاییم، و اکنون با بیش از 10سال تجربه در حوزه فناوری اطلاعات آماده خدمت رسانی به مشتریان خود می باشیم.