راه اندازی اتاق سرور

راه اندازی اتاق سرور

اتاق سرور در زیر ساخت شبکه

از مهمترین بخش های زیر ساخت شبکه، تجهیز و راه اندازی اتاق سرور است، اتاق سرور مکان است که برای قرار دادن تجهیزات اصلی شبکه که رک ها، سرورها، روترها و سوییچ ها، کابل های شبکه و تجهیزات دیگر شبکه آن را تشکیل می دهند. معمولاً باید قبل از راه اندازی شبکه های کامپیوتری و اتاق سرور به فکر طراحی و جانمایی اتاق سرور بود. موقعیت و مکان اتاق سرور نسبت به طراحی شبکه حائز اهمیت می باشد. عدمتاً اطلاعات و تجهیزات گران قیمتی در اتاق سرورها قرار می گیرد، از این رو داشتن سیستم اطفای حریق و برق اضطراریUPS جهت راه اندازی اتاق سرور از الزامات می باشد.

ابعاد استاندارد اتاق سرور

مساحت اتاق سرور می تواند نسبت به تجهیزات و کار مورد نظر متفاوت باشد، ممکن است شما فقط جهت یک رَک و سرور و تجهیزات نظارتی نیاز به راه اندازی اتاق سرور داشته باشید که شاید 4متر مربع هم کافی باشد، اما اگر تجهیزات شبکه بیشتری داشته باشید نیاز به مساحت بیشتری برای راه اندازی اتاق سرور خواهید داشت.

جریان هوا در اتاق سرور

سرورها و تجهیزات شبکه گرمای زیادی تولید می کنند، بدون فن های داخلی ممکن است دما به 100درجه هم برسد، کنترل جریان هوا، مانیتورینگ درجه دما و خنک نگاه داشتن اتاق سرور به بازده تجهیزات شبکه موجود کمک خواهد کرد و از خسارت احتمالی به زیر ساخت شبکه شما جلوگیری می کند. عموماً اتاق سرور محلی سرد و بسیار خنک است که مدیران IT نمی توانند مدت زیادی در آنجا بمانند.

راه اندازی اتاق سرور

فرآیند اجرای راه اندازی اتاق سرور

  • بازدید و بررسی توسط کارشناسان شبکه لاوین

    بررسی موقعیت کلی، مساحت و شرایط فیزیکی سایت

    1
  • طراحی زیر ساخت شبکه با نرم افزار

    طراحی اکتیو و طراحی پسیو شبکه مطابق با استانداردهای روز

    2
  • اجرای پسیو (کابل کشی و گذرگاه ها)

    اجرای کابل کشی و ترانکینگ و محل عبور کابل های شبکه

    3
  • اجرای اکتیو (نصب و آرایش رَک)

    نصب رَک و تجهیزات داخلی رَک ها و همچنین تست نهایی زیر ساخت

    4
  • مستندات طراحی و جانمایی

    ارائه نقشه ها و مستندات فنی پروژه به کارفرمایان

    5

صفر تا صد راه اندازی اتاق سرور

اتاق‌ سرور یکی از مهمترین اجزای هر کمپانی و کسب و کار به شمار می رود؛ چراکه تمامی اطلاعات و داده‌های در جریان در یک فضای فیزیکی از طریق شبکه کامپیوتری نگهداری می‌شوند و از دست رفتن این اطلاعات می‌تواند بسیار پرهزینه و گاهی غیرقابل جبران باشد؛ به همین دلایل است که راه اندازی اتاق‌ سرور باید طبق استانداردها و با دقت کافی طراحی شود. در پروسه راه اندازی اتاق سرور، یک سری قدم ها و گام ها وجود دارد که در ادامه به صورت خلاصه به شما معرفی می کنیم:

  • در پروسه راه‌اندازی اتاق سرور اولین موضوعی که با آن برخورد می‌کنیم، طراحی اتاق سرور است. این گام یکی از مهمترین مراحل است؛ چراکه ما طبق نیازهایمان به طراحی اتاق سرور می‌پردازیم و پس از طراحی آن باید طبق همان طراحی به پیشروی ادامه دهیم. در این گام مشخص کردن فضای مورد نظر، انتخاب تجهیزات و بسیاری از اقدامات دیگر صورت می‌گیرند.
  • دومین گام انتخاب فضای مناسب است. همانطور که گفتیم باید طبق طرحی که در نظر گرفته‌ایم، به انتخاب اتاق سرور بپردازیم. در این
    مرحله پیشروی بر اساس دو استاندارد TIA942 و bicsi حائز اهمیت است. استاندارد TIA942 به طور کلی به استانداردهای فیزیکی اتاق سرور و سیستم‌های موجود در یک اتاق میپردازد و استاندارد bicsi به اصول و قواعد کابل‌کشی اصولی و مقدار انرژی لازم توجه دارد.
  • پس از این دو مرحله و انتخاب یا ساخت یک فضای مناسب، به ساخت اتاق سرور می‌رسیم. اتاق سرور از اجزای مختلفی تشکیل شده که هر یک نیازمند رعایت برخی اصول هستند. اولین مورد درب اتاق سرور است که باید ضدحریق و ضد سرقت باشد. مورد بعدی دیوارهای اتاق سرور هستند. دیوارهای اصلی گاها نیاز به اصلاحات دارند و گاهی نیز ممکن است نیاز به پر کردن برخی منافذ مانند پنجره‌ها یا تقویت دیوارهای اصلی باشد. اگر نیاز باشد آهن کشی و تقویت دیوار ها صورت می‌گیرد؛ حتی می‌توان از لایه ضد آتش و سیمان بر روی آن استفاده کنیم. پس از نصب لوله و کابل کشی های لازم روی آن پشم سنگ و دیوار کاذب اتاق سرورنصب می‌شود.
  • کف اتاق سرور مورد بعدی است که عموما از کفپوش اپوکسی استفاده می‌شود. این نوع کفپوش می‌تواند وظیفه خروج الکتریسیته را به خوبی انجام دهد و منافذ کف اتاق را به خوبی پر کند.
  • در مورد سقف اتاق سرور لازم به ذکر است که برای جلوگیری از آسیب دیدگی کابل‌ها، از سقف‌های کاذب و مقاوم در برابر حریق و رطوبت استفاده می‌شود.
  • آخرین مورد در اینجا، چاه ارت است. هر اتاق سرور نیازمند یک چاه ارت مجزا است که زیر 2 اهم باشد. توجه داشته باشید که چاه ارت تنها در کنار یک سیستم ارتینگ استاندارد و اصولی معنا پیدا می‌کند؛ چراکه عدم وجود این سیستم می‌تواند سبب اتصالی و آسیب رساندن به تجهیزات شود.

حال بخش زیادی از فضای سرورها مهیا شده اما این پایان ماجرا نیست. پس از رسیدگی به فصای اتاق سرور باید به تجهیزات توجه داشت. برخی از تجهیزانی که در اتاق سرور ضروری هستند شامل تابلو برق برای کنترل تمامی ادوات برقی، استفاده از یوپی‌اس یا منبع تغذیه ادوات برقی می‌شوند. راه‌اندازی سیستم روشنایی و کولینگ و تهویه صحیح نیز از عوامل بسیار مهم دیگر است.

استفاده از سیستم‌های روشنایی کم هزینه و کولینگ قوی برای پایین نگه داشتن دمای اتاق سرور و حتی محافظت در برابر آتش سوزی می‌تواند اهمیت به سزایی داشته باشد. ممکن است در شرایطی برق شهری قطع شود و در این زمان استفاده از یک ژنراتور مناسب می‌تواند مشکل را حل کند.

گام بعدی شامل کنترل و مانیتورینگ و همچنین امنیت اتاق سرور می‌شود. اتاق سرور به طور کلی یکی از مهمترین نقاط یک سازمان است و شامل اطلاعات مهمی می‌شود؛ به همین دلیل نگهداری و ایمنی این اطلاعات از اهمیت بسیاری برخوردار است. استفاده از سیستم احراز هویت و محدود کردن استفاده از اتاق سرور و همچنین دوربین مدار بسته می‌تواند امنیت اتاق سرور را ارتقا دهد. در کنار تجهیزات ضدحریق، نصب سیستم اعلام و اطفا حریق در شرایط بحرانی ضروری است.

این اقدامات به طور خاص مربوط به اتاق سرور است و پس از انجام این پروسه لازم است تا به مباحث سخت‌افزاری و نرم‌افزاری از جمله نصب تجهیزات مناسب و سیستم‌ عامل‌ها پرداخت. خاطرتان باشد که رعایت استانداردها و دستور العمل‌ها در اتاق سرور احتمال حوادث را کم می‌کند اما آنها را به صفر نمی‌رساند؛ بنابراین بهتر است همیشه برای شرایط بحرانی آماده باشید و مستندات اتاق سرور را به صورت مجزا چه به صورت نرم‌افزاری و چه فیزیکی نگهداری کنید و سیستم‌ها هر چند وقت یکبار به‌روزرسانی کنید.

همه چیز درباره راه اندازی اتاق سرور

ابعاد اتاق سرور

ابتدا نیازهایمان را برای راه اندازی اتاق سرور بررسی می‌کنیم؛ اینکه چه سرویس‌هایی در این اتاق قرار است راه اندازی شود و چه اطلاعاتی و چه حجم اطلاعاتی در این اتاق قرار دارد یا ارتباطات بین تجهیزات و سرورها با بیرون از مجموعه به چه شکل است یا اطلاعات ما چقدر اهمیت دارند؟ در واقع برای راه اندازی سرور، شما حتی باید پیش بینی کنید که در ۵ یا ۱۰ سال آینده چه تغییراتی ممکن است در این اتاق اعمال کنید که احتمال گسترش اتاق سرور هم در نظر گرفته باشید. حالا با این اطلاعات، شما تجهیزات مورد نیاز خود را انتخاب می‌کنید. لازم به ذکر است که در راه اندازی اتاق سرور، انتخاب تجهیزات که نیازهای ما را تامین نکند، مشکل ساز خواهد بود؛ بنابراین هزینه اضافی برای راه اندازی اتاق سرور نتراشید. مساحت اتاق سرور می‌تواند نسبت به تجهیزات و کار مورد نظر متفاوت باشد، ممکن است شما فقط جهت یک رَک و سرور و تجهیزات نظارتی نیاز به راه اندازی اتاق سرور داشته باشید که شاید 4 متر مربع هم کافی باشد، اما اگر تجهیزات شبکه بیشتری داشته باشید نیاز به مساحت بیشتری برای راه اندازی اتاق سرور خواهید داشت.

جریان هوا در اتاق سرور

سرورها و سایر تجهیزات شبکه، گرمای زیادی تولید می‌کنند. بدون فن‌های داخلی ممکن است دما به 100 درجه هم برسد. کنترل جریان هوا، مانیتورینگ درجه دما و خنک نگاه داشتن اتاق سرور به بازده تجهیزات شبکه موجود کمک خواهد کرد و از خسارت احتمالی به زیر ساخت شبکه شما جلوگیری می‌کند. عموماً اتاق سرور محلی سرد و بسیار خنک است که مدیران IT نمی‌توانند مدت زیادی در آنجا بمانند. در واقع یک روند جریان خوب هوا به محافظت از دستگاه ها و تجهیزات کامپیوتری در سازمان ها و ادارات کمک می کند و گرمای اتاق را از بین می برد تا آسیبی به سرورها نرسد.

تجهیزات اتاق سرور | الزامات اتاق سرور

هنگامی که یک اتاق سرور از نظر فیزیکی آماده باشد، قدم بعدی شروع نصب تجهیزات شبکه است؛ البته هر اتاق سرور بر اساس نیازهای شرکتی که در حال راه اندازی آن است، تجهیزات متفاوتی هم در آن قرار می گیرد. در ادامه به معرفی این تجهیزات می پردازیم.

قفسه های سرور

قفسه های سرور در یک اتاق سرور نصب می شوند و برای نگهداری تجهیزات فیزیکی سرور مورد استفاده قرار می گیرند. این قفسه ها وظیفه محافظت فیزیکی، کنترل بهتر دما و مزایای دیگر را برای تجهیزات شبکه و سرور شما ارائه می دهد.

سرور کامپیوتر

راه اندازی اتاق سرور بدون سرورهای کامپیوتری مگر امکان دارد؟ این سرورها می توانند مستقل، تیغه ای یا حتی مجازی باشند. قرار دادن همه آن ها به درستی، برای اطمینان از عملکرد صحیح آن ها بسیار مهم است.

روترها و سوئیچ ها

روترها، سوئیچ ها و سایر تجهیزات شبکه برای ارسال، دریافت و مسیریابی داده هایی که از اتاق سرور وارد و خارج می شوند، ضروری هستند.

کابل کشی تجهیزات شبکه

اتاق های سرور اغلب دارای چندین نوع کابل کشی از جمله کابل CAT-5 و فیبر نوری یا کابل شبکه هستند.

تجهیزات مدیریت کابل در اتاق سرور

از قفل سرور تا کل مسیری که کابل ها در جریان هستند، باید کابل ها محکم باشند که این کار توسط تجهیزات مدیریت کابل انجام می شود. تجهیزاتی مثل زیپ، چشمان نصب شده و موارد دیگر برای هدایت و محافظت از کابل ها است.

تجهیزات امنیتی و نظارتی اتاق سرور

تجهیزات امنیتی اتاق سرور شامل دوربین های مدار بسته، سیستم های کنترل دسترسی و درهای امنیتی می شود. در واقع با این تجهیزات، امنیت اتاق را بالا برده و نظارت کاملی بر روی رفت و آمد افراد به اتاق سرور دارید.

پیشنهاد مقاله: انواع سنسور در اتاق سرور

تجهیزات اعلام و اطفاء حریق

اتاق سرور باید دارای سنسورهایی باشد که هر گونه دود یا گرما را تشخیص دهد و در صورت تشخیص، موارد را سریعا به مدیریت برای تصمیم گیری اتوماتیک و دستی اطلاع دهد. علاوه بر این سنسورها، اتاق سرور باید سیستم اطفاء حریق هم داشته باشد.

راه اندازی برق و تاسیسات اتاق سرور

با موارد پایه و تجهیزات لازم برای راه اندازی اتاق سرور آشنا شدیم و حالا باید سیستم های برقی و تاسیساتی را در اتاق سرور اجرا کنیم. این قسمت در راه اندازی اتاق سرور، اهمیت بالایی دارد؛ بنابراین با دقت بالا باید انجام شود تا از آسیب های جدی به تجهیزات جلوگیری شود.

  • طراحی و نصب تابلو برق: تابلو برق، بر اساس نیازهای اتاق سرور طراحی و ساخته می شود. وظیفه تابلو برق، کنترل ادوات برقی است.
  • کابل کشی برق: کابل برق را پس از محاسبات لازم و انتخاب کابل مناسب از مسیر جدا از شبکه از روی سینی کابل و لدر و با رعایت فاصله استاندارد انجام می دهیم.
  • کابل کشی ساخت یافته اتاق سرور: کابل کشی ساخت یافته را براساس طرح تهیه شده، انجام می دهیم. رعایت موازین و استانداردها در کابل کشی شبکه اتاق سرور بسیار مهم است؛ در غیر این صورت با افت سرعت یا قطعی شبکه مواجه خواهید شد.
  • UPS: انتخاب UPS باید درست انجام شود وگرنه انتظار عملکرد صحیح نباید از آن داشته باشید.
  • ژنراتور: اتاق سرور باید مجهز به ژنراتور یا برق اضطراری باشد و برای اینکه ژنراتور مناسبی انتخاب کنید، از قبل باید محاسبات برق مصرفی را انجام داده باشید.
  • سیستم روشنایی: تایل های SMD بهترین انتخاب برای روشنایی اتاق سرور هستند؛ زیرا هم مصرف پایینی دارند و هم حرارتی از خود تولید نمی کنند.
  • سیستم کولینگ اتاق سرور: شاید مهمترین بخش برای راه اندازی اتاق سرور، سیستم کولینگ یا سیستم سرمایش اتاق سرور باشد. گرمایی که سرورها ایجاد می کنند، می تواند موجب ضرر مالی یا حتی جانی (در صورت آتش سوزی) به کارفرما شود.
  • سیستم ارتینگ اتاق سرور: اتصالی و یا جریان های الکتریکی ناخواسته موجب آسیب رسیدن به تجهیزات و افراد می گردد. کل مجموعه باید به سیستم ارتینگ متصل باشد.

راه اندازی سیستم پشتیبان گیری (Back Up) در اتاق سرور

ایجاد امکانات مناسب برای برگرداندن اطلاعات از بین رفته از تدابیری است که باید مدیر شبکه در دستور کار راه اندازی اتاق سرور خود قرار دهد.

خدمات اکتیو و پسیو شبکه

شبکه‌های کامپیوتری دارای تجهیزات گوناگون و متفاوتی هستند و هر یک از این تجهیزات وظایف مشخصی را بر عهده دارد اما به طور کلی این تجهیزات به دو نوع پسیو (غیرفعال) و اکتیو (فعال) تقسیم می‌شوند. این دو در کنار هم، اولین گام تشکیل زیرساخت شبکه را فراهم می‌آورند.

اولین و مهمترین قدم برای راه‌اندازی شبکه و استفاده از آن انجام اقدامات مربوط به بخش پسیو است. تجهیزات پسیو در عمل به نظر غیرفعال می‌آیند اما نقش مهمی را ایفا می‌کنند. بخش پسیو شامل کابل کشی و زیرساخت‌های اولیه یک شبکه است و به نوعی نقش ستون فقرات یک سازمان را ایفا می‌کنند.

اقدامات پسیو به طور کلی از اهمیت بالایی برخوردارند و رعایت استانداردها در آن سبب ایجاد یک زیرساخت مناسب و اصولی می‌شود. از اجزای پسیو می‌توان به کابل‌ها، اتصالات، تجهیزات رک، انواع پچ کورد و… اشاره کرد. خدمات مربوطه به بخش پسیو طیف گسترده‌ای از فعالیت‌ها را شامل می‌شود. برخی از این خدمات عبارتند از:

  • نصب کابل‌های Cat5، Ca6، Cat7
  • نصب فیبر نوری، برق و یو‌پی‌اس
  • نصب کیستون شبکه و تلفن
  • نصب پچ‌پنل شبکه و تلفن
  • نصب سرور، روتر، سوئیچ و لوازم جانبی در رک
  • نصب پاور باکس
  • نصب دوربین مداربسته و سیستم کنترل
  • نصب ترانک و داکت‌کشی
  • عایق دکل Guyed و Self Rig Tower برای استفاده بی سیم یا دوربین
  • تست فلوک برای گره‌های فیبر نوری و مس.

این ها برخی از خدماتی هستند که مربوط به بخش پسیو یا غیرفعال شبکه می‌شوند.

حال میرسیم به بخش اکتیو یا فعال شبکه که شامل پیکربندی تجهیزات شبکه و فعالیت‌های مربوط نرم‌افزارها می‌شود. این بخش از شبکه، همانطور که از نامش پیداست، می‌توانند یک فرآیند مشخص را بر روی یک شبکه اعمال کنند. به طور کلی می‌توان گفت که بخش اکتیو به جریان برق متصل است و هر شبکه بر اساس کاربردها و نوع عملکرد خود، نیازمند تجهیزات و تنظیمات شخصی‌سازی شده خود است تا بهترین کارایی را با به ارمغان آورد. برخی از اجزای اکتیو شامل سوییچ‌ها، هاب، بریج، روتر و.. می‌شود.

خدماتی که حول تجهیزات اکتیو می‌گردند همانند خدمات پسیو بسیار متنوع و گوناگون هستند. برخی از آنها شامل:

  • نصب و راه‌اندازی سرویس‌های شبکه بر روی سرورها مثل DHCP،DNS و…
  • نصب و را‌ه اندازی فایروال و آنتی‌ویروس‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری
  • پیاده‌سازی سیستم مدیریت و نظارت
  • نظارت بر شبکه
  • پیکربندی روتر و سوییچ‌های مدیریتی
  • نصب و پیکربندی بی‌سیم
  • پیاده‌سازی IP تلفنی
  • راه‌اندازی دوربین مداربسته
  • مدیریت پهنای باند و دسترسی به اینترنت و کنترل ترافیک
  • اجرا و طراحی طرح‌های پشتیبانی خودکار برای سرورها
  • کنترل کننده دامنه
  • سرور فایل، سرور پشتیبان، سرور وب، سرور برنامه، سرور ایمیل، سرور چاپ
  • نصب و راه‌اندازی نرم‌افزارهای کاربردی تحت شبکه مثل نرم‌افزارهای حسابداری و ادری و بسیاری دیگر از خدمات می‌شود

تمامی این اقدامات و خدمات در جهت بهبود شبکه و کارایی آن هستند و اگر به طور مناسب و استاندارد اعمال و اجرا شوند، می‌توانند نتیجه مطلوب را به دست آورند؛ چراکه کارکد یک شبکه کاملا مربوط به این تجهیزات است.

هزینه راه اندازی اتاق سرور | هزینه راه اندازی شبکه

هزینه راه اندازی اتاق سرور چقدر است؟ این سوالی است که ذهن مدیران IT و حتی کارفرماها را به خود مشغول کرده است. باید گفت که هزینه راه اندازی اتاق سرور به فاکتورهای متعددی بستگی دارد و نمی توان یک عدد مشخص یا اصطلاحا یک نسخه برای تمام پروژه های راه اندازی اتاق سرور بیان کرد. فاکتورهای مهم برای محاسبه هزینه راه اندازی اتاق سرور عبارتند از:

  • سطح اجرای استاندارد
  • کیفیت و نوع و برند تجهیزات مورد استفاده
  • طراحی اصولی اتاق سرور
  • متراژ مکان مورد نظر
  • تجربه تیم فنی و مهندسی برای راه اندازی اتاق سرور

موارد بالا برای محاسبه هزینه راه اندازی اتاق سرور مهم هستند و بنابراین شما باید به تمام جزئیات توجه کنید. مشورت با تیم های با تجربه و کاردان هم می تواند به شما کمک کند تا براساس بودجه و نیازهای پروژه، اقدام به راه اندازی اتاق سرور کنید و از هزینه های اضافی جلوگیری کنید.

خدمات پسیو شبکه

خدمات پسیو اولین مرحله راه اندازی زیر ساخت شبکه می شود که اجرا و طراحی اصولی و استاندارد این بخش باعث می شود که شما در تمامی مراحل ارتقا و بروزرسانی های شبکه کامپیوتری خود دچار مشکل نشوید و نیاز به تغییر یا تعویض تجهیزات شبکه زیر ساخت خود نداشته باشید.

خدمات پسیو که در لغت به معنای غیر فعال می باشد شامل:

  • تمامی مراحل کابل کشی و ترانکینگ شبکه
  • کابل کشی دوربین ها و تلفن مرکزی
  • پریزهای شبکه، پریزهای تلفن، نودها
  • برق اضطراری یا UPS
  • رَک ها و آرایش رَک ها نیز از خدمات پسیو شبکه لاوین نت به شمار می آیند.

خدمات اکتیو شبکه

خدمات اکتیو شبکه که به معنای تجهیزات فعال و قابل پیکربندی در شبکه می باشند میبایست در طراحی اولیه در نظر گرفته شود و نیازهای اکتیو شبکه نسبت به زیر ساخت اجرا و پیاده سازی شود.

خدمات اکتیو شبکه شامل:

  • نصب سیستم عامل و سرویس های مورد نیاز در شبکه
  • پیکربندی و تنظیمات روترها و سوییچ های قابل مدیریت
  • پیکربندی فایروال و آنتی ویروس در شبکه
  • تنظیمات سرویس های داخلی شبکه مانند DNS، DHCP، SQL Server، Active Directory، MS Exchange، نرم افزار CRM
  • مدیدریت پهنای باند اینترنت در شبکه و تمامی سرویس های مورد نیاز شما در شبکه های کامپیوتری شامل خدمات اکتیو شبکه شرکت لاوین می شود.

طراحی شبکه و زیر ساخت

در بسیاری از پروژه ها و تجربه های در شرکت لاوین، عدم طراحی مناسب و ایده آل شبکه بارها دیده شده است که منجر به تعویض زیر ساخت و یا حتی تجهیزات پروژه شده است. مدل ها و استانداردهایی برای طراحی شبکه در جهان وجود دارد که استفاده از هرکدام بسته به نیازها و سرویس های مورد احتیاج مشتریان متفاوت و حائز اهمیت است.
طراحی شبکه های کابلی دارای طراحی کاملاً متفاوتی نسبت به طراحی شبکه های بی سیم می باشد که هر کدام از استانداردهای خود پیروی می کنند.
از مهمترین ویژگی هایی که می توان در طراحی زیر ساخت شبکه عنوان کرد:
* سهولت دسترسی به زیر ساخت شبکه و پایداری شبکه
* امنیت فیزیکی تجهیزات شبکه و امن بودن کابل کشی و یا روترهای بی سیم
* آینده نگری در بستر شبکه و قابل توسعه بودن زیر ساخت
* کاهش هزینه های پشتیبانی و نگهداری شبکه
* بررسی نیازهای پروژه و توسعه سرویس ها در آینده
* نیازهای خدمات اکتیو و سرویس های مورد نیاز شبکه
* رعایت اصول طراحی و استاندارد های طراحی جهت کاهش قطعی و خطا در شبکه
* مسیر کابل کشی و گذرگاه های کابل و همچنین فاصله بین نودها
* محل قرارگیری اکسس پوینت ها و روترهای بی سیم در طراحی شبکه
* پیش بینی قرارگیری سرویس های امنیتی، فایروال و آنتی ویروس در طراحی شبکه
* جانمایی رَک های اتاق سرور و رَک های واسط بین شبکه
* جانمایی و طراحی مسیر کابل های دوربین مداربسته و تلفن مرکزی و تجهیزات جانبی
* طراحی لینک های خارجی و ارتباطات بین دفاتر و شعب
* طراحی جداگانه بخش پسیو شبکه و اکتیو شبکه
و بیش از 40استاندارد و 500 اِلمان دیگر که ما در شرکت لاوین برای طراحی شبکه مشتریان خود نسبت به ابعاد کار در نظر می گیریم که بتوانیم لذت استفاده امن از تکنولوژی را به کام شما عزیزان شیرین کنیم.

سوالات متداول

فرآیند اجرای راه اندازی اتاق سرور چیست؟

بازدید و بررسی توسط کارشناسان شبکه لاوین
طراحی زیر ساخت شبکه با نرم افزار
اجرای پسیو (کابل کشی و گذرگاه ها)
اجرای اکتیو (نصب و آرایش رَک)
مستندات طراحی و جانمایی

هزینه راه اندازی اتاق سرور چقدر است؟

این سوالی است که ذهن مدیران IT و حتی کارفرماها را به خود مشغول کرده است. باید گفت که هزینه راه اندازی اتاق سرور به فاکتورهای متعددی بستگی دارد و نمی توان یک عدد مشخص یا اصطلاحا یک نسخه برای تمام پروژه های راه اندازی اتاق سرور بیان کرد. فاکتورهای مهم برای محاسبه هزینه راه اندازی اتاق سرور عبارتند از:

سطح اجرای استاندارد
کیفیت و نوع و برند تجهیزات مورد استفاده
طراحی اصولی اتاق سرور
متراژ مکان مورد نظر
تجربه تیم فنی و مهندسی برای راه اندازی اتاق سرور
موارد بالا برای محاسبه هزینه راه اندازی اتاق سرور مهم هستند و بنابراین شما باید به تمام جزئیات توجه کنید. مشورت با تیم های با تجربه و کاردان هم می تواند به شما کمک کند تا براساس بودجه و نیازهای پروژه، اقدام به راه اندازی اتاق سرور کنید و از هزینه های اضافی جلوگیری کنید.

جهت مشاوره و راهنمایی در خصوص خدمات و محصولات با ما در ارتباط باشید

880 35 880 021 - 4500 85 44 021

   شرکت ارتباطات شبکه لاوین به شماره ثبت 420103 در آذرماه سال 1390 در اداره ثبت شرکت ها با موضوع ارائه راه کارهای فناوری اطلاعات و ارائه خدمات پشتیبانی شبکه های کامپیوتری در تهران به ثبت رسید. در ادامه توانستیم خدمات دیگری چون دیجیتال مارکتینگ و طراحی وب سایت و همچنین طراحی و اجرای دوربین های مداربسته را نیز به زنجیره خدمات خود بیفزاییم، و اکنون با بیش از 10سال تجربه در حوزه فناوری اطلاعات آماده خدمت رسانی به مشتریان خود می باشیم.