مجازی سازی

ESX i

مجازی سازی شبکه چیست؟

مجازی سازی (Virtualization)، تکنولوژی است که امکان تخصیص منابع سخت افزاری مانند سیستم پردازش، حافظه رم و فضای ذخیره سازی را به صورت جداگانه جهت راه اندازی سرویس های شبکه و سرورهای مجازی در اختیار شما قرار می دهد.
قبل از پدید آمدن تکنولوژی مجازی سازی، مهندسان فناوری اطلاعات ناچار به راه اندازی تمام سرویس های شبکه و نرم افزارهای مورد نیاز بر روی یک سرور و یا چند سرور به صورت جداگانه بودند اما با آمدن تکنولوژی مجازی سازی سرور اکنون می توانند از یک سرور و یا کامپیوتر چند سرویس و سرویس دهنده را در شبکه خود با امکانات مختلف و مجزا تولید کنند.

رویکرد شرکت لاوین در باب استفاده از ابزار و تکنولوژی های مجازی سازی، رابط ESXi محصول شرکت VMware است. ESXi رابط نرم افزاری است که بین ماشین های مجازی قابل ایجاد، سخت افزار و منابع سرور شما قرار می گیرد.

مزایای ESXi

  • نصب ESXi در یک دیتاسنتر سریع و ساده است
  • به دلیل فرمت سبک ESXi، ادمین‌ها به Patchهای کمتری نیاز دارند
  • به دلیل اندازه کوچک‌تر، ESXi ایمن‌تر به نظر می‌رسد
  • مدیریت امنیت آن در VMkernel تعبیه شده است
  • ESXi یک رابط کاربری گرافیکی ساده را ارائه می‌دهد.

طی سالیان تجارب ما در شرکت لاوین و آزمون و خطاهایی که راجع به این غول تکنولوژی مجازی سازی داشته ایم، تمامی شبکه های راه اندازی شده توسط کارشناسان شرکت لاوین با محصوات vmware و رابط ESXi بوده است. کاملا بی نقص، قابلیت پشتیبان گیری آسان و امکانات و ابزار پیشرفته برای مهندسان فناوری اطلاعات موجب انتخاب و اجرای این ابزار مجازی سازی برای مشتریان ما بود.

انواع مجازی سازی شبکه

مجازی سازی سرور

استفاده تمامی دیتاسنترها از تکنولوژی مجازی سازی سرور و مدیریت و سرویس دهی موازی و همچنین تخصیص منابع سرور به سیستم عامل با مشخصات مورد نیاز

مجازی سازی شبکه

تخصیص شبکه مجزا از شبکه موجود و مدیریت تعداد کاربران و ایجاد سرویس های مختلف در شبکه های متفاوت، در این مجازی سازی نیازی به خرید تجهیزات جدید نخواهید داشت

مجازی سازی دسکتاپ

دسکتاپ اختصاصی برای هر کاربر در سرور مرکزی و مدیریت کاربران و محیط کاربری آن ها و همچنین قابلیت اتصال کاربران با دستگاه های مختلف به محیط دسکتاپ و کاربری خودشان

مزایای مجازی سازی شبکه و سرور

کاهش هزینه های راه اندازی شبکه و هزینه های نگهداری و انرژی، کاهش قطعی و تحمل خطا

مدیریت مرکزی منابع و کاربران، خروجی متنوع از یک سرور، پشتیبان گیری سریع و بازیابی آسان و کاملاً انعطاف پذیر

ایجاد سیستم عامل جدید جهت راه اندازی سرویس جدید و دسترسی پذیری آسان، جابجایی داده ها از سرور به سروی دیگر

ایجاد سرورهای داخلی شبکه مانند فایل سرور، دیتابیس، اکتیو دایرکتوری و نرم افزارهای مورد نیاز شبکه مانند CRM و حسابداری

مجازی سازی سرور مناسب چه سازمان هایی است؟

مجازی سازی سرور و شبکه نیازمند یک سرور مرکزی و قدرتمند مانند سرورهای HP است. شرکت ها و سازمان هایی که از چندین سرویس مختلف در شبکه استفاده می کنند، گزینه مناسبی برای اجرای تکنولوژی مجازی سازی سرور و شبکه هستند، به این علت که با یک منبع سخت افزاری می توانند سرویس های داخلی شبکه خود مانند اکتیو دایرکتوری، فایلینگ و یا DNS، را مجزا کرده و سرویس های نرم افزاری مانند ERP و یا نرم افزار CRM خود را نیز از دیگر سرویس ها مجزا و مرتبط کند، این اصول در مورد تمامی سرویس ها و نیازهای شما در شبکه های کامپیوتری صادق و قابل اجرا است.

مجازی سازی شبکه | مجازی سازی سرور

جهت مشاوره و راهنمایی در خصوص خدمات و محصولات با ما در ارتباط باشید

880 35 880 021 - 4500 85 44 021

   شرکت ارتباطات شبکه لاوین به شماره ثبت 420103 در آذرماه سال 1390 در اداره ثبت شرکت ها با موضوع ارائه راه کارهای فناوری اطلاعات و ارائه خدمات پشتیبانی شبکه های کامپیوتری در تهران به ثبت رسید. در ادامه توانستیم خدمات دیگری چون دیجیتال مارکتینگ و طراحی وب سایت و همچنین طراحی و اجرای دوربین های مداربسته را نیز به زنجیره خدمات خود بیفزاییم، و اکنون با بیش از 10سال تجربه در حوزه فناوری اطلاعات آماده خدمت رسانی به مشتریان خود می باشیم.