آموزش شبکه کردن چند کامپیوتر با سوئیچ

آموزش شبکه کردن چند کامپیوتر با سوئیچ

آموزش شبکه کردن چند کامپیوتر با سوئیچ

شبکه کردن چند کامپیوتر با سوئیچ، یکی از ساده ترین و موثرترین روش های ایجاد شبکه محلی یا LAN است. در این روش، کامپیوترها به یک سوئیچ متصل می شوند که وظیفه انتقال داده ها بین دستگاه های متصل به شبکه را برعهده دارد. سوئیچ بسته های داده را از یک دستگاه می گیرد و به دستگاه مقصد ارسال می کند.

خدمات شبکه تهران | پشتیبانی شبکه تهران 

برای این کار، به کابل های شبکه که معمولا کابل های اترنت و یا پورت های شبکه بر روی هر کامپیوتر و سوئیچ نیاز دارید. این تنظیمات به شما امکان می دهد تا منابع مشترک مانند اینترنت، فایل ها و پرینترها را بین کامپیوترهای متصل به اشتراک بگذارید. برای شبکه کردن چند کامپیوتر با سوئیچ باید مراحل زیر را انجام دهید:

  • یک کابل اترنت از درگاه اترنت کامپیوتر به پورت باز سوئیچ وصل کنید.
  • کابل اترنت دیگری را بردارید و همین کار را برای کامپیوتر دیگر هم انجام دهید.
  • حالا سوئیچ را وصل کنید تا برق داشته باشد و مطمئن شوید که کامپیوترها روشن است. هر پورت اترنت دارای یک چراغ LED کوچک است که اگر به برق وصل شود، روشن می شود و یک پیوند به کامپیوتر ایجاد می کند.

نصب و راه اندازی سوئیچ شبکه

برای نصب و راه اندازی سوئیچ شبکه، ابتدا باید تجهیزات مورد نیاز را تهیه کنید و سپس تنظیمات لازم را که در ادامه ذکر می کنیم را انجام دهید:

  1. ابتدا باید چک کنید که کارت شبکه روی تمام کامپیوترهای موجود که می خواهید به شبکه وصل کنید، نصب شده باشد. این را باید بدانید که کارت شبکه ضروری است و اگر نباشد امکان اتصال کامپیوترها با یکدیگر وجود ندارد.
  2. کابل شبکه را مقدار لازم و نسبت به میزان دور یا نزدیک بودن سیستم ها از سوئیچ تهیه کنید.
  3. انتخاب یک سوئیچ شبکه مناسب برای شبکه کردن کامپیوترها واجب است (برای انتخاب سوئیچ مناسب، باید نسبت تعداد کاربران و کارهایی که می خواهید انجام دهید و تعداد پورت ها و سرعت سوئیچ را در نظر بگیرید)
  4. هنگام خرید حتما به این مسئله دقت کنید که تعداد پورت های سوئیچ از تعداد کاربران شبکه بیشتر باشد؛ شاید لازم باشد که درون سازمان خود روتر اینترنت سازمان یا سوئيچ دیگری را به Network Switch متصل کنید.

شبکه کردن چند کامپیوتر با سوئیچ توسط آی پی اتوماتیک

شبکه کردن چند کامپیوتر با سوئیچ توسط آی پی اتوماتیک مثل شبکه دو کامپیوتر با وای فای است اما بهتر است طبق مراحل زیر انجام دهید:

  1. هر سیستم در شبکه باید یک Name اختصاصی و منحصر به فرد داشته باشد؛ برای این کار باید روی کامپیوتر کلیک راست کنید و سپس گزینه Propeties را انتخاب کنید و در کادر Computer Name باید نام اختصاصی را تعیین کنید.
  2. تنظیم اسم برای شبکه تان که به صورت پیش فرض Workgroup است. اگر اسم این کادر را در یک سیستم تغییر دهید، باید در تمام سیستم ها همان اسم را بگذارید تا بتوانید به درستی یک Network را راه اندازی کنید.
  3. اگر روتر (Router) دارید، می توانید آن را به سوئیچ شبکه وصل کنید تا سیستم ها به صورت اتوماتیک آی پی بگیرند.
  4. برای دیدن IP هر یک از سیستم ها می توانید دکمه ترکیبی Win + R را بزنید و سپس کلمه CMD را تایب کنید. در صفحه سیاه رنگ باید عبارت ipconfig را وارد کنید و سپس اینترنت را بزنید تا IP شما نشان داده شود.
  5. IP اختصاص یافته به شما در جلوی Link-Local IPv6 Address نوشته شده است.

شبکه کردن چند کامپیوتر با سوئیچ توسط آی پی دستی

شبکه کردن چند کامپیوتر با سوئیچ با آی پی دستی(Static):

  1. دو مرحله اول بخش قبلی را اجرا کنید.
  2. کلید ترکیبی Win+R را بزنید، در پنجره باز شده عبارت cpl را تایپ کرده و ok بزنید.
  3. در پنجره باز شده باید روی آیکونی کلیک کنید که اسم آن Ethernet است.
  4. در پنجره جدید باید از سربرگ Networking بخش Internet Protocl را تیک بزنید و سپس روی Properties بزنید.
  5. در قسمت Use the following IP Address باید IP اختصاصی خود را وارد کنید(نمونه استاندارد این کار 192.168.1.100 است، اگر می‌خواهید کامپیوترهای شما به درستی شبکه شوند باید طبق همین فرمول پیش بروید؛ یعنی تمام کامپیوترها باید در یک رنج یا محدوده آی پی باشند)
  6. در Subnet mask باید دقیقا همین آی پی را بگذارید = 255.255.255.0
  7. در قسمت Default gateway باید آدرس مودم اینترنت را وارد کنید.
  8. در قسمت پایین use the following DNS server addresses را انتخاب کنید و جلوی این بخش باید آی پی خود سیستم که در بالا اختصاص داده‌اید را وارد کنید.
درباره lavinnet

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *